Klant aan het woord: Martijn Wehrmeijer, Wehrmeijer Recruitment Services

Foto: Maartje Geels

In de rubriek ‘Klant aan het woord’ praten wij met onze klanten over hun dagelijkse praktijk, de ervaringen met het gebruik van TrjcT en de samenwerking met LDC. Deze keer met Martijn Wehrmeijer van Wehrmeijer Recruitment Services!

Wehrmeijer Recruitment Services: Martijn heeft zijn re-integratiebureau ongeveer 10 jaar geleden gestart. De focus ligt op de regio Drechtsteden. Hij bedient cliënten die bekend zijn met een uitkering van het UWV; mensen met een WIA-achtergrond, Wajong, Ziektewet of zelfs WW. Daarnaast heeft Martijn ook commerciële opdrachten, particulieren die zichzelf aanmelden. Dat zijn vaak mensen die wat anders willen, die in hun tweede levensfase zitten. De loopbaanvragen die dan vaak aan bod komen zijn: “Wil ik dit de komende 20 jaar nou nog doen?”, “Wat zijn mijn drijfveren” of “Ik ben altijd gewend dit werk te doen, maar wat kan er nog meer, ik wil een andere richting uit”. Martijn helpt ze dan om dat inzicht te brengen.

Klant sinds: 2022

Hoe ben je bij ons terecht gekomen: Vanuit een stukje werknemerschap was Martijn al bekend met LDC. Dat gaat al een tijd terug, zo’n 10 jaar geleden. Met zijn eigen onderneming is hij nu ruim 2 jaar klant.

Waarom TrjcT: Martijn vindt het een mooi instrument om te gebruiken bij loopbaanstukken, maar ook bij het opstellen van een persoonsprofiel. Hij begint elk nieuw traject vaak met het opstellen van een persoonsprofiel: “Wie heb ik tegenover me”. Daar zet hij de vragenlijsten van TrjcT vaak voor in. De Quick Big Five bijvoorbeeld vindt hij een hele mooie tool om in die onderzoeksfase, voor het leren kennen van de klant, in te zetten.

Welke vragenlijst(en) is favoriet en waarom: Martijn gebruikt vaak een mengeling van papieren opdrachten die cliënten thuis op de bank maken en online vragenlijsten. Bijvoorbeeld de Quick Big Five die plezierig is, omdat deze laagdrempelig is. Mensen herkennen zichzelf en voor hem is het ook leerzaam om zo de klant te leren kennen. Martijn maakt ook veel gebruik van de Werkgerelateerde Persoonlijkheidsvragenlijst. Die gaat hier nog verder op in en daarmee kan je mooi inzoomen op wat deelkenmerken.

De LINC is volgens Martijn een hele nuttige vragenlijst. Maar ook Spiegelbeeld Competenties. Die zet hij in om het netwerk of de partner van de kandidaat erbij te betrekken. Dit is afhankelijk van het loopbaanvraagstuk en de situatie. “Ik ben minder geneigd om daar leidinggevenden bij te betrekken, vooral oud-werkgevers ben ik wat huiveriger voor:”.

En natuurlijk de Beroepen- en opleidingendatabase, die is vrij toegankelijk en heeft een schat aan informatie! Daar maakt hij gebruik van als echt duidelijk is wat de klant wil, dan kan er gericht gezocht worden in de database. Ook om te kijken, wat voor opleiding is er nodig en zijn er vacatures. Op welk niveau en met welke achtergrond.

Tip voor LDC: Wat soms onduidelijk is, is het versturen van een uitnodiging vanuit TrjcT. Dus eerst selecteren van de vragenlijsten en daarna de uitnodiging versturen. Er kan dan geen vrije tekst in de mail opgenomen worden. (noot van LDC: er kan geen tekst in de mail toegevoegd worden, er kan wel een notitie gemaakt worden gekoppeld aan een klaargezette vragenlijst).

Er mag duidelijker gepromoot worden dat ik als klant van LDC zelf ook de vragenlijsten uit mag proberen, zoals laatst bij de vernieuwde Quick Big Five. Zo kun je zelf als coach weer even kijken van hoe een bepaalde vragenlijst ook alweer is en wat komt eruit. Voor Martijn persoonlijk is het soms een drempel om daarnaar te vragen.

Top voor LDC: De toegankelijkheid, het scala aan vragenlijsten. Dat je snel duidelijk hebt van; ik wil verdiepen of ik zit juist in de oriëntatiefase met mijn coachee. Maar ook de hoeveelheid, dat je toch makkelijk kan vinden wat je in kan zetten en waar je het kunt vinden. De Beroepen- en opleidingendatabase is ook een meerwaarde. Dat het allemaal is ondergebracht in één instrument waar je alles kunt vinden.

En ook de backoffice, die is goed te bereiken en kunnen altijd mijn vragen beantwoorden!

Of zoek direct naar: